دانلود مستقیم فایل
پشتیبانی

اطلاعیه فروشگاه

در صورت داشتن هرگونه سوال راهنمایی و پشتیبانی میتوانید با ایمیل sellfile2016@gmail.com در تماس باشید

تجارت الكترونيك در صنعت بيمه

تجارت الكترونيك در صنعت بيمه

دانلود پیشینه تحقیق و مبانی تجارت الكترونيك در صنعت بيمه

 

فرمت ورد قابل ویرایش

شامل: 59 صفحه

 منابع کامل

تجارت الكترونيك در صنعت بيمه

 

تاریخچه پیدایش و شکل گیری تجارت الکترونیک:

تاریخچه تجارت الکترونیک بیشتر به تعریفی که از آن می شود ، بستگی دارد. یک عقیده این است که اولین داد و ستدی که توسط تلفن و یا فاکس انجام گرفت ، به شکل تجارت الکترونیک است اما تجارت الکترونیک به شیوه امروزی در دهه 1960 میلادی و بر مبنای «مبادله الکترونیک داده ها[1] »، یعنی تبادل الکترونیک اسناد استاندارد شده از یک رایانه به رایانه دیگر شکل گرفت (مقدسی، 1383) مبادله الکترونیک اطلاعات زمینه انتقال الکترونیکی اسناد تجاری را برای شرکتها فراهم نمود، به گونه ای که نیاز به دخالت انسان در این فرآیند به حداقل رسید (کانیز[2]،2000،ص 141) در واقع مبادله الکترونیک داده ها را می توان پدر تجارت الکترونیک امروزی به حساب آورد (بورت و بیلفد[3] ، 1998) چرا که فناوریهای انتقال پیام با کاهش کاربرد کاغذ در فرآیندهای تجاری و افزایش اتوماسیون، کم کم در تمامی فرآیندهای تجاری سازمان ها نفوذ کرد ، و به مرور زمان با ارتقای کارایی این فرآیندها ، به عنوان یکی از بخشهای لاینفک تجارت در آمد (کیمبرلی ،2005)     اگر چه، آنچه هم اکنون می توان نام تجارت الکترونیک سنتی بر آن نهاد ، تنها به مبادله الکترونیک داده ها محدود نمی شده است و دامنه ای گسترده تر از شکلهای گوناگون پیام ، رمزینه[4] و پرونده ها را در کنار ارسال رایانه ای اسناد در بر می گیرد. (زوآس[5] ،1998).

با گذشت زمان و پدید آمدن ابزارهای ذخیره، بازاریابی و پردازش داده ها و دسترسی عامه مردم و سازمانها و همچنین پیشرفت فناوریهای مخابراتی و شبکه های رایانه ای گسترده ، فرصتی پدید آمد که بازیگران صحنه تجارت آن را بسیار سودمند یافتند همچنین طی بیست سال گذشته یکی از روندهای عمده تجارت الکترونیک، کاهش چشمگیر قیمت سخت افزارهای رایانه ای و مهمتر از آن ایجاد استانداردهای جهانی برای توسعه   سخت افزار ها بوده است . چنین فرآیندی را «استاندارد سازی یکپارچه سیستمهای باز[6]» می نامند درمورد    نرم افزارها نیز چنین روندی وجود داشته است، اما استانداردهای نرم افزاری هنوز به اندازه استانداردهای سخت افزاری یکپارچه ، متحد و سازگار نیستند. (توربان و دیگران[7] ،2002،صص230-231)

نکته بعدی پس از یکپارچه سازی و استاندارد کردن ، ایجاد امکانات شبکه ای و توانایی برقراری ارتباط میان سیستم های مختلف رایانه ای بوده است. به این ترتیب شبکه های ارتباطی، همچون آرپانت در دهه 1960، مهمترین نقش را در تسهیم اطلاعات و اطلاع رسانی بازی کرده اند.(ونکاترام[8] ، 2000) گفتنی است که پیشرفت غیره منتظره اینترنت زمانی شروع شد که در سال 1972 میلادی و برای اولین بار، پست الکترونیک با توسعه فناوری جدید آرپانت مورد استفاده قرارگرفت. این پدیده به طرح نسخه جدیدی از پروتکل انتقال داده به نام «پروتکل انتقال/ پروتکل اینترنت[9] » منجر شد(ساوابینی[10] ،1995) . ظهور اینترنت امکان انجام شکلهای جدیدی از تجارت الکترونیک نظیر خدمات را فراهم نمود (گرو[11]،2003) امروزه به لطف کاهش چشمگیر قیمت    سخت افزارها و انعطاف پذیری و سازگاری استانداردهای نرم افزاری ، امکان مبادله اطلاعات در سطح جهان با هزینه های اندک برای عامه مردم فراهم شده است . مبنای اصلی و بنیادی تجارت الکترونیک به بیان  ساده نیز همین دسترسی سریع، ارزان و آسان به اطلاعات برای انجام داد و ستد از طریق اینترنت است (کلارک[12] ، 1998).

به طورکلی ، روندهای پیدایش و شکل گیری تجارت الکترونیک به پنج مرحله زیر قابل تقسیم بندی است:

مرحله اول : پیدایش شبکه های خصوصی- اولین گامها در پیدایش تجارت الکترونیک دردهه 70 و80 میلادی و توسط برخی از دولتها و تاجران بزرگ بین المللی که می کوشیدند تا تبادل اطلاعات و امنیت مربوط به آن را توسعه بخشند ، برداشته شد. در این راستا ، مبادله الکترونیک داده ها که در محدوده شبکه های خصوصی و محدود انجام می گرفت به عنوان بستر و استاندارد اولیه برای نسل اول تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار گرفت. البته در آن مرحله هزینه بالا و پیچیده بودن سیستم ، مانع گسترش آن شد و تنها تعداد کمی از سازمانها  نظیر شرکتهای مالی از آن استفاده می کردند( نیومن و مک گیل[13] ، 1997).

مرحله دوم : پیدایش پست الکترونیک و چت -  این مرحله مربوط به اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی است که طی آن نسل اول مخابره اخبار همچون پست الکترونیک و چت کردن به وجود آمد . در این مرحله استفاده از وب در میان دانشگاهیان و اعضای علمی مراکز و پژوهش رواج یافت.

مرحله سوم : ظهور مرورگرها -  سال 1995 میلادی که ظهور مرورگرها در وب[14]  براساس پروتکل انتقال فوق متن[15] به وقوع پیوست و ایجاد صفحات میزبان[16] به عنوان یکی از ضروری ترین بخشهای سایتهای وب در این سال انجام گرفت، به عنوان مرحله سوم پیدایش تجارت الکترونیک به شمار می رود .

مرحله چهارم: شروع فعالیتهای سایتهای خرده فروشی - این مرحله از اواسط دهه 1990 آغاز شد و در طی آن  اولین سایتهای خرده فروشی در تجارت الکترونیک به نام سایتهای دات کام فعالیت های خود رابرای انجام معاملات اقتصادی کوچک شروع کردند . فعالیت این سایتها و نتایج حاصل از آنها ، شرکتهای بزرگتر را تشویق کرد تا وارد عرصه تجارت الکترونیک شوند و محصولات و خدمات خود را برروی وب عرضه کنند. این مرحله اولین قدم برای توسعه واقعی تجارت الکترونیک قلمداد می گردد .


[1] Electronic Data Interchange

[2] Canis

[3] Bort and Bielfeldt

[4] Barcode

[5] Zwass

[6] Standard of open systems intgration

[7] Turban et al

[8] Venkartam

[9] Transfer control Protocol/Internet Protocol(TCP/IP)

[10] Sawabini

[11] Grove

[12] Clark

[13] Newman and McGill

[14] Web Browser

[15] HYPER TEXT Transfer Protocol(http)

[16]Host Page


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file409_1727653_3511.zip93.1k





پرفروش ترین محصولات