دانلود مستقیم فایل

عملکرد مالی

عملکرد مالی

دانلود ادبیات تحقیق و مبانی نظری عملکرد مالی

 

فرمت: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 66

همراه با رفرنس نویسی داخل متن و پاورقی

منابع کامل

 

 

تشريح مفهوم عملكرد

در این بخش پس از تشریح مفهوم و ابعاد عملکرد چند نمونه از مدل های سنجش عملکرد ارائه میشود و در خصوص چگونگی طراحی سیستم ارزیابی عملکرد صحبت خواهد شد و در نهایت هم به تعریف و تشریح و نحوه سنجش آن خواهیم پرداخت .

متغیّر وابسته در این پژوهش عملکرد مالی است. عملکرد مالی یکی از مهم ترین سازه هاي مورد بحث در پژوهش هاي مدیریتی است و بدون شک مهمترین معیار سنجش موفقیت در شرکت هاي تجاري به حساب می آید. ولی به طور کلی در خصوص این که متغیرها و شاخص هاي عملکرد مالی کدامند، هنوز توافق نظر کاملی در بین صاحب نظران وجود ندارد. ارزیابی عملکرد شرکت با استفاده از نسبت های مالی یک ابزار قدرتمند سنتی برای تصمیم گیرندگان، از جمله تحلیلگران کسب و کار ، بستانکاران، سرمایه گذاران، و مدیران مالی می باشد,2013,P.3970) (Delen et al. تعاريف متفاوتي از عملكرد شده است كه عبارتند از:

*عملکرد مالی یک شرکت منعکس کننده دستیابی به اهداف اقتصادی آن شرکت می باشد,2014,P.2) (Gerschewski & Xiao. .

*عملكرد به عنوان شاخصي است كه ميزان دستيابي يك شركت به اهداف خود را مورد سنجش قرار مي دهند et al ,2012,P.3) .( Wagner

*عملکرد را می توان  شاخصی برای اندازه گیری میزان دستیابی خوب و مــوثر یک اقدام به اهداف تعیین شده تعریف می شود  که می تواند بوسیله کارایی و اثر بخشی سازمان در دستیابی به اهداف ، برآورد شود. عملکرد سازمانی تابع عملکرد منابع انسانی و تعامل آنها با منابع و امکانات و تکنولوژی موجود در سازمان می باشد (Ho,2008 ) .

*عملکرد به چگونگی دستیابی سازمان به اهداف بازار و مالی اشاره دارد (Bahri,2013,P.609) .

*عملکرد نتایج قابل اندازه گیری، تصمیمات و اقدامات سازمانی است که نشان دهنده میزان موفّقیّت در دستاوردهای کسب شده  است  Tangen,2004 ,P730)).

*عملکرد حدی است که یک شرکت نسبت به رقیب خود دارای دستاورد برتری است (حسینی و شیخی،1391،ص43) .

* عملكرد عبارت است از دستيابي يا فراتر رفتن از اهداف سازماني و اجتماعي و انجام مسئوليت هايي كه برعهده افراد گذاشته شده است (خردمند و فتاح ناظم،1389،ص165).

* عملکرد به چگونگی انجام وظایف ، فعالیت ها و نتایج حاصله از آنها اطلاق میشود (عالم تبریز و همکاران،1388) .

در ابتدا در دهه هشتاد ميلادي هدف مديريت عملكرد افزايش بهره وري سازماني قلمداد مي شد . تلفيق هدف هاي فرد و سازمان نقطه تأكيد مديران بود و تلاش مي شد كه از اين طريق اثربخشي بالائي حاصل شو د بر اساس نظر اگيونيس[1]  اهداف اساسي سيستم مديريت عملكرد را مي توان به اهداف استراتژيك؛
 
اجرايي؛ ارتباطي؛ توسعه اي؛ تعميرات و نگهداري سازماني و اهداف مستند سازي دسته بندي نمود
(نورالسنا و همکاران، 1391،ص3) .

 


1-Egionis


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file355_1792935_6822.zip252.2k





پرفروش ترین محصولات